Första dagen i New York var det strålande sol och inte en enda snöflinga. Dag två så varnades det för snöstorm. Barnen behövde inte gå i skolan och vi befarade det värsta. Men snöstormen bestod i att det snöade och blåste lite under en dag. Knappast vad jag skulle definiera som en snöstorm. Även om vi valde att åka en del taxi …
Förresten – frukosten är absolut bästa starten på dagen här. Efter en promenad äter vi precis det vi känner för. Gärna lite pannkakor, färskpressad juice och bär.

