traning

Träningssummering v 30 och träningsplanering v 31 – mitt i sommaren

av Terese Alvén i kategorin Träning den

Värmen påverkar min träning. Men jag anpassar mig, justerar och tänker smart. Allt går om man vill. Och ett kortare träningspass är fortfarande ett träningspass. Och eftersom jag bara tränar för min egen skull duger det gott och väl.

Veckans långpass i Ursvik. Det blev 16 km tillsammans med maken. Jag kände mig stark och snabb!

Veckans långpass i Ursvik. Det blev 16 km tillsammans med maken. Jag kände mig stark och snabb!

Träningssummering v 30

Mån – vila (check)
Tis – intervaller (backintervaller samt totalt 9 km löpning)
Ons – distanspass löpning (nja … blev en lugn morgonjogg på 5 km)
Tors – styrka i hemmagymmet (bortrest, blev ytterligare en morgonjogg på 5 km)
Fre – långpass (nej, valde ytterligare 5 km plus styrka och 3×400 m intervaller runt kvarteret som avslutning)
Lör – styrka (nej, körde långpass här: 16 km backig terräng i Ursvik)
Sön – mysjogg (nej, blev vila samt promenad med min mamma)

Känsla: Det är intressant hur ibland de kortaste och enklaste passen kan vara de tyngsta. Veckans höjdpunkter om jag går på positiv känsla och stark kropp var veckans kvalitetpass: backintervaller samt långpass. Mysmorgonjoggen där emellan, de var de tuffaste … även om de var sjukt sköna när de var klara var tröskeln som högst där.

Träningsplanering v 31

Mån – transportlöpning till jobbet
Tis – backintervaller
Ons – vila
Tors – distanspass löpning
Fre – styrka
Lör – lättare morgonjogg med några tempohöjningar samt löpskolning
Sön – långpass


E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

*