traning

Träningssummering v 52 och träningsplanering v 1 – nytt år, nya möjligheter!

av Terese Alvén i kategorin Träning den

Denna vecka har träningen inte riktigt gått enligt plan, vilket jag nästan var medveten om när jag satte schemat. Trots det valde jag att sätta ett kaxigt schema och ändå känna att det är okej om jag gör hälften. För jag vet ju varför det inte har gått som planerat, en husflytt har tagit upp mycket tid och det är inte varje vecka jag har fokus på sådant. Nu tar vi nya tag in i nya året. 

Träningssummering v 52

Mån – lunchcykel 45 min (check! kul att instruera full klass på juldagen)
Tis – distanspass (nix, blev vilodag och packande av flyttlådor när jag var hemma själv med barnen)
Ons – intervaller (check! lunchintervaller på löpband)
Tors – styrketräning (nix, valde lugn löpning utomhus istället, kort runda på 6 km)
Fre – morgonjogg följt av vardagsträning – en väldans massa flyttkartonger … dags att flytta in i hus! (nix, ingen löpning, men däremot mycket vardagsträning)
Lör – vilodag … med väldigt mycket flytt av flyttkartonger … dagen efter tillträde av huset
Sön – långpass

Känsla: Träningspeppen har varit rätt låg under veckan, troligen för att jag har haft så många andra tankar som har snurrat i huvudet. Vanligtvis löser en löprunda kaoset i huvudet, men det har varit en stor stress över inflytt i nya huset med allt som ska fixas in i det sista och inte ens träningen har hjälpt. Men även om jag inte känt lugnet efter träningspasset tror jag ändå den har hjälpt mot en del stress, för jag har ändå fått ny kraft, men rörelseglädjen har inte funnits där på samma sätt som vanligt.

Träningsplanering v 1

Mån – löpning
Tis – vilodag
Ons – styrketräning
Tors – intervaller
Fre – cykel 45 min
Lör – vilodag
Sön – långpass


E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

*