Veckans hälsosnackisar: träna för livet, aktivitetsmätare för barn och Gigi Hadid

av Terese Alvén i kategorin Inspiration den

Vad har hänt under veckan som gått? Varje fredag kör jag en följetong där jag lyfter fram tre intressanta nyheter/händelser inom träning, hälsa och kost som jag läst om i … Läs mer

Garmin aktivitetsmätare för barn

Garmin aktivitetsmätare för barn

Vad har hänt under veckan som gått? Varje fredag kör jag en följetong där jag lyfter fram tre intressanta nyheter/händelser inom träning, hälsa och kost som jag läst om i sociala medier, fångat mitt intresse eller fått nys om via mejl under veckan som gått.

  • Träna för livet. Det har nog inte undgått någon att vi är inne i årets rosa månad, när många säljer olika former av rosa produkter och en del av intäkten går till Cancerfonden. I år tycker jag att SATS, där jag kör klasser, är en av de aktörer som lyckats bäst. Förutom att sälja rosa produkter skänker de pengar när folk tränar. På en del center finns rosa löpband där SATS för varje kilometer du springer skänker 10 kr. Win-win för alla med andra ord. Samma sak om du gör burpees, lägger upp på Instagram och taggar med #satsagainstcancer så skänker de 10 kr per burpee.
  • Aktivitetsmätare för barn. Förra veckan skrev jag om ReimaGO, deras sensor som mäter barns aktivitet. Denna vecka släppte Garmin sin aktivitetsmätare för barn, i form av ett färgglatt armband. Vi lär få se ännu fler liknande lösningar framöver – barnen är vår framtid och tyvärr är många alldeles för stillasittande sett till deras hälsa idag.
  • Gigi Hadid i kampanj med Reebok. I ett pressmeddelande fick jag i veckan höra att ”Gigi Hadid, supermodell, stilikon, fitnessutövare och trendsättare tar plats i Reeboks community av inspirerande kvinnor och blir ansiktet utåt för varumärkets nya rörelse #PerfectNever. #PerfectNever är ett kraftfullt och inspirerande initiativ som uppmanar kvinnor världen över att hylla det vackra i vad som kan kallas för brister och bidra till Reeboks inneboende budskap om att utgå från sina egna förutsättningar och förbättra sig själv.” I textform låter det väldigt bra, sedan vet jag inte om jag tycker bilden till kampanjen symboliserar den särskilt bra – ser supermodellen ut att ha några brister på bilden? Jag tycker inte riktigt att det rimmar väl med budskapet tyvärr. Tanken var god, gillar idéen med kampanjen, men det höll inte hela vägen … Eller, håller ni med?
Gigi Hadid i kampanj för Reebok. Vadå visa dina brister?

Gigi Hadid i kampanj för Reebok. Vadå visa dina brister?